Zajęcia

Pole dance

czyli taniec na rurze jest formą aktywności ruchowej łączącej taniec z gimnastyką oraz elementami akrobatycznymi, wykonywanymi przy drążku pionowym.

W trakcie ćwiczeń pole dance, tj wspinania, obroty czy  owinięcia się ciałem wokół drążka, w których wykorzystywanym obciążeniem jest ciężar własnego ciała, dochodzi do mimowolnego ale równomiernego i stopniowego przyrostu tkanki mięśniowej.
Podczas treningu pole dance w pracę zaangażowane są mięśnie pośladkowe, ud, łydek, mięśnie grzbietowe, brzucha, ramion, klatki piersiowej. W miarę ćwiczeń dochodzi do wzmocnienia i ujędrnienia tkanki mięśniowej całego ciała. Opanowanie trudniejszych elementów akrobatycznych tzw. figur wysokich wymaga od ćwiczących oprócz atletycznej siły, kondycji i wytrzymałości, także ponad przeciętnej elastyczności ciała.
Dodatkowe korzyści trenowania pole dance wynikają z jego drugiej, tanecznej strony. Ćwiczenia do muzyki zmuszając do dyscypliny rytmicznej oraz do podporządkowania się tempu muzyki, pomagają trenującym skłonić organizm do maksymalnego wysiłku fizycznego i przesuwania granic jego możliwości. Dodatkowo uczą samokontroli nad ciałem i jakością ruchu, świadomego panowania nad jego kierunkiem, dynamiką, formą, czasem rozpoczęcia i zakończenia. Taniec na rurze może być wykonywany do wielu, różnych gatunków muzycznych. Dobór muzyki przesądza o charakterze i stylu tańca, który przede wszystkim stanowi łączniki poszczególnych elementów wykonywanych na rurze. Częste zmiany podkładu muzycznego podwyższają poziom trudności zajęć, zwiększają muzykalność trenujących, poczucie rytmu oraz płynność i elegancję ich ruchów.

Jedna myśl nt. „Zajęcia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.