Stretching

Stretching Bydgoszcz

Stretching to ćwiczenia rozciągające polecane zarówno ćwiczącym, jak i osobom, które godzinami pozostają w tej samej pozycji. Na zajęciach stretchingu w Akademii Pole Dance wykonujemy ćwiczenia rozciągające przy relaksującej muzyce. Wykorzystujemy proste asany z klasycznej jogi, a także elementy pilatesu. W zależności od zaawansowania grupy ćwiczenia są w różnych wersjach: łatwe, średnie oraz trudne. Stretching świetnie wpływa na całe ciało. Rozciąga różne grupy mięśni, a tym samym uelastycznia je i zwiększa ruchomość stawów. W skrócie – ciało jest w o wiele lepszej kondycji. Zajęcia stretchingu w Bydgoszczy są dla wszystkich, niezależnie od wieku i płci.

Stretching co to?

Stretching to bardziej zaawansowana forma rozciągania. Wyróżniamy 3 charakterystyczne fazy rozciągania:

  • faza wstępna – polega na napięciu mięśnia, który będzie rozciągany; jej głównym zadaniem jest przygotowanie mięśnia do fazy głównej – trwa ok. 10-15 sekund
  • faza przejściowa – jej zadaniem jest rozluźnienie i odpoczynek mięśnia przed jego rozciąganiem – faza trwa ok. 2-5 sekund
  • faza główna – rozciąganie mięśnia, czyli zwiększenie elastyczności włókien mięśniowych i ścięgien; wskazane jest delikatne uczucie bólu, ponieważ inaczej mięsień nie będzie rozciągnięty; czas wykonywania między 10 a 30 sekund

Stretching dynamiczny i statyczny – ćwiczenia

Stretching dynamiczny – rozciąganie poprzez dynamiczny ruch; stretching dynamiczny polega na szybkim naciągnięciu mięśnia i powrocie do jego naturalnej pozycji. Przykładowe ćwiczenia: wymachy i zamachy wolną nogą, dynamiczne wykroki, unoszenie nóg, wymachy i krążenia rąk, pajacyki, bieg w miejscu

Stretching statyczny – rozciąganie poprzez dociskanie przy użyciu siły własnej, trenera lub współćwiczącego; stretching statycznych rozciąga mięsień przy minimalnym jego udziale. Przykładowe ćwiczenia: skłony do nóg, pogłębiane rozciągnięcie z wydechem, krążenia ramion w przód i w tył, kołyska, pozycja kobry etc.

Efekty ćwiczeń rozciągających

Stretching jest integralną częścią każdego treningu. Systematyczne rozciąganie mięśni poprawia, a także zwiększa gibkość. Ćwiczenia wykonywane na zajęciach stretchingu zwiększają zakres ruchu, zapobiegają ewentualnym kontuzjom oraz poprawiają technikę wykonywania określonych czynności. Jakie jeszcze korzyści płyną z wykonywania ćwiczeń rozciągających?

  • zwiększenie zakresu ruchu
  • zwiększenie powierzchni mięśniowej
  • poprawa wydalania kwasu mlekowego z organizmu – mniejsza bolesność mięśni po treningu
  • poprawa ukrwienia i nawodnienia
  • rozluźnienie mięśni oddechowych
  • relaksacja systemu nerwowego

Zobacz grafik i zapisz się na stretching!