Bulgarian Bag

BULGARIAN BAG – trening z workiem bułgarskim

Trening z workiem bułgarskim poprawia siłę, koordynację, szybkość oraz wytrzymałość organizmu. Jeśli:

  • chcesz w trakcie treningu czuć każdy mięsień w swoim organizmie
  • szukasz odskoczni od typowego treningu siłowego z wolnymi ciężarami
  • masz problem z utrzymaniem właściwej postawy

to worek bułgarski jest dla Ciebie! Poprawnie wykonywane ćwiczenia z bulgarian bag pod okiem certyfikowanego trenera zwiększą i poprawią Twoją wytrzymałość fizyczną. Wspomogą również kręgosłup i utrzymanie równowagi. Ustabilizowana postawa korpusu mięśniowego przełoży się także na pobudzenie metabolizmu do spalania kalorii.

Ćwiczenia z workiem bułgarskim można wykonywać również poza siłownią. Dlatego przygotuj się, że na naszych zajęciach będzie dużo się działo!

Kto wymyślił worek bułgarski?

Worek bułgarski został wymyślony i zaprojektowany przez Iwana Iwanowa – legendarnego bułgarskiego zapaśnika i trenera. W założeniu worek miał pełnić funkcję sprzętu treningowego, którego zadaniem była poprawa sprawności fizycznej amerykańskiej kadry zapaśników.

Inspiracją do stworzenia worka bułgarskiego były również problemy techniczne podczas treningów kadry olimpijskiej. Sale treningowe były wyłożone matami, co uniemożliwiało korzystanie ze sprzętów metalowych tj. sztangi, odważniki kulowe czy hantle. Bulgarian bag okazał się idealny w tej sytuacji.

Nazwa bulgarian bag

Sama nazwa worek bułgarski – bulgarian bag oraz jego kształt są opatentowane i chronione na terenie USA i Unii Europejskiej. Oznacza to, że sprzedaż podróbek jest karalna. Oryginalne worki produkowane są przez Suples Ltd.

Z jakim workiem bułgarskim ćwiczyć?

 Worek bułgarski to doskonały sprzęt w treningach wytrzymałościowych i siłowo-wytrzymałościowych. Treningi z wykorzystaniem worka w szybkim tempie zwiększają wytrzymałość organizmu i siłę mięśni.

Worki są dostępne o ciężarach od 3 kg do 38 kg, W zależności od ciężaru dzielimy je na rozmiary:

  • XS (3 – 5 kg) – dla kobiet mało wysportowanych i osób początkujących
  • S (6 – 8 kg) – dla mężczyzn mało wysportowanych i początkujących kobiet
  • M (10 – 14 kg) – ciężary kobiet bardzo silnych i sprawnych fizycznie, które posiadają już doświadczenie w treningach bulgarian bag; typowy worek ćwiczeniowy dla mężczyzn
  • L (15 – 19  kg) – ciężary mężczyzn o dużej sile i sprawności fizycznej, którzy posiadają już doświadczenie w treningu z workiem bułgarskim
  • XL (20 – 26 kg) – dla kobiet bardzo wysportowanych, które wykonują dynamiczne ćwiczenia balistyczne; rozmiar XL jest przeznaczony tylko dla osób, który od kilku miesięcy systematycznie trenują z workami.
  • XXL (30 – 38 kg) – dla mężczyzn wykonujących ćwiczenia dynamiczne z workiem np. bulgarian bag spin. Worki w rozmiarze XXL są używane również przez sportowców podczas przysiadów lub wykroków.

 

Zajęcia rozpoczną się już niedługo – obserwuj grafik i aktualności!